5 Veelgestelde Lightspeed webshop vragen - Coloured Monkeys

5 Veelgestelde Lightspeed vragen

Wij krijgen regelmatig vragen met betrekking tot Lightspeed. Wij merken dat sommige vragen vaker gesteld worden dan anderen. Dus besloten we om vijf veelgestelde vragen te selecteren.

Kan ik gemakkelijk producten overzetten?

Nadat je een Lightspeed webshop hebt geopend, wil je natuurlijk zo snel mogelijk al de producten die je verkoopt online hebben staan. Of je zoekt een snelle manier om je producten vanuit je oude webshop over te kunnen zetten naar je nieuwe Lightspeed webshop.  Dan kun je gebruik maken van de Import- & Exportfunctie. Kopieer deze gegevens dan eerst en plak ze in het voorbeeldbestand. U kunt vervolgens het voorbeeldbestand importeren. Let op: Gebruik hiervoor uitsluitend bestanden met een .CSV- of .XLS-extensie.

Lees hier de uitgebreide handleiding ▸

Import export producten Lightspeed webshop

Is mijn webshop beveiligd?

Ja, alle Lightspeed webshops zijn veilig. Wanneer jouw klanten willen afrekenen, wordt bij iedere webshop automatisch een SSL certificaat geactiveerd. Dit is een kleine cryptografische sleutel dat zorgt voor een veilige verbinding tussen de webserver en browser te herkennen aan ‘https://’ in de URL lightspeed webshop beveiligingsslotje. Alle data-uitwisseling, zoals persoonsgegevens, betaalgegevens en andere privégegevens van klanten worden versleuteld verzonden of opgeslagen. Sinds oktober (2016) biedt Lightspeed een gratis SSL certificaat aan voor de Lightspeed webshops.

Meer informatie over een SSL certificaat voor Lightspeed ▸

Hoe stel ik Google Analytics in?

Om Google Analytics te kunnen gebruiken en te koppelen aan Lightspeed, heb je een Google-account en een Tracking ID nodig. Via jouw Google-account vul je jouw webshop URL en andere gegevens in. Vervolgens kun je onderaan de pagina jouw Tracking code ophalen en kopiëren.

Ga in de backoffice naar Dashboard > Instellingen > Website instellingen > Web Statistieken > Google Analytics. Vul jouw Tracking ID in en activeer Google Analytics voor jouw webshop.

Met doelconversies meet je hoe goed jouw webshop voldoet aan jouw doelstellingen. Lees hier meer over doelstellingen in Google Analytics ▸

Hoe vertaal ik mijn webshop?

Bepaalde zinnen en woorden kun je binnen de backoffice een andere benaming geven. Hierbij gaat het om systeemzinnen en -woorden die standaard in de backoffice staan. Verschillende links zoals bijvoorbeeld ‘Winkelwagen’ kun je gemakkelijk een andere naam geven. Webshop content vertalen doe je via de backoffice: Dashboard > Inhoud > Vertalingen. Lees hier meer ▸

Wil je jouw gehele webshop in een andere taal hebben, dan zal je zelf de content moeten vertalen. Hiervoor kun je een vertaalapp zoals Simply Translate gebruiken. De app is geheel gratis en beschikbaar in de App Store van Lightspeed eCom.

Vertaling toevoegen Lightspeed

Hoe stel ik redirects in?

“Een redirect is een doorverwijzing van het ene URL naar het andere. Redirects worden veelal toegepast om bezoekers naar de juiste webpagina te leiden, bijvoorbeeld als een URL is gewijzigd. Via de redirect komt een bezoeker via de oude URL toch op de nieuwe URL uit.”

In Lightspeed kan je dit gemakkelijk instellen. Ga in het linkermenu van jouw backoffice naar Dashboard > Instellingen > Website instellingen > Redirects. Klik op Voeg een redirect toe en stel de redirect in.

Lees hier meer over redirects in Lightspeed ▸

redirects Lightspeed